Veelgestelde vragen

Hier vind je veelgestelde vragen aan Eigenhuis Keukens. Zit jouw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op. Wij staan graag voor je klaar.

Veelgestelde Vragen | Eigenhuis Keukens
Borders
Page divider element

Keuken advies

Kan elke Eigenhuis keuken worden aangepast aan mijn persoonlijke voorkeur en smaak?

Jazeker! De keukens die getoond worden op onze website en in onze showrooms zijn puur ter inspiratie. Onze adviseurs helpen je graag bij het samenstellen van een keuken die past in je ruimte, interieur en je budget.

Welke merken bieden jullie aan?

De collectie van Eigenhuis Keukens is er voor iedereen. We hebben een zo breed mogelijke collectie aan keukens, keukenapparaten, kleuren en keukenbladen geselecteerd in verschillende stijlen. Wij voeren diverse merken waaronder: Pronorm (YLine, XLine, ProLine en ClassicLine), i-luminate en Häcker (concept130 en Systemat).

Welke merken keukenapparatuur bieden jullie aan?

Wij voeren onder andere de keukenapparatuur merken BORA, Quooker, Miele, Siemens, ATAG, Bosch en AEG. Bekijk hier al onze keukenapparatuur merken.

Ik heb al een offerte van een andere keukenzaak?

Heb je al een offerte van een andere keukenzaak? Geen probleem. We kijken graag samen naar de mogelijkheden.

Wat kost een keuken van Eigenhuis Keukens?

De prijs van jouw droomkeuken is geheel afhankelijk van je wensen. Welk type keukenblad? Welk merk aan keukenapparatuur? Hoeveel apparaten? Welke opstelling? We gaan graag, samen met jou, aan de slag om binnen het gestelde budget een prachtige keuken te realiseren. Wij hanteren eerlijke en transparante prijzen en bieden bovendien een unieke prijsgarantie.

Wat zijn de betaalmogelijkheden?

Je dient het verschuldigde bedrag 3 dagen voor levering van de keuken te betalen. Het bedrag kun je overmaken op het rekeningnummer van Eigenhuis Keukens.

Is het nodig om een afspraak te maken voor mijn bezoek aan de showroom?

Je mag onze showrooms natuurlijk altijd bezoeken voor keukeninspiratie! Een afspraak maken is dan ook niet verplicht. Wil je een advies op maat? Dan raden we aan om een showroomafspraak in te plannen met een van onze adviseurs zodat we ruim de tijd kunnen nemen voor je bezoek.

Hoe lang duurt een adviesgesprek?

Reken op ongeveer 2 tot 2.5 uur. Na een inspiratieronde door de showroom gaan we samen kijken naar de indeling en het ontwerp. We tonen alle mogelijkheden om zo tot het perfecte ontwerp te komen. Op basis van je wensen stellen we een overzichtelijke en transparante offerte op.

Inmeten

Wanneer wordt mijn keuken ingemeten?

Dit is natuurlijk afhankelijk van je type woning (nieuwbouw of bestaande bouw). We plannen de inmeet afspraak samen met je in.

Kan ik mijn keuken ook zelf inmeten?

Dat kan, maar dan is de maatvoering geheel voor eigen verantwoording.

Waarom moet de keuken toch ingemeten worden wanneer ik een tekening met de maatvoering van mijn keuken heb?

Wij komen graag langs om de meting te verrichten zodat we zeker zijn van de maatvoering. Het kan namelijk voorkomen dat de maten op papier niet helemaal kloppen.

Betalen

Moet ik een aanbetaling doen?

Een aanbetaling doen is bij Eigenhuis Keukens niet nodig. Drie dagen voor de levering van de keuken dient het verschuldigde bedrag op ons rekeningnummer te staan. Deze kun je terugvinden op de factuur.

Worden er bezorgkosten berekend?

Er worden geen bezorgkosten gerekend, met uitzondering van showroomkeukens.

Kan ik mijn keuken ook in termijnen betalen?

Nee, je kunt niet in termijnen betalen.

Wat zijn de betaalmogelijkheden?

Je dient het verschuldigde bedrag 3 dagen voor levering van de keuken te betalen. Het bedrag kun je overmaken op het rekeningnummer van Eigenhuis Keukens.

Levering

Wanneer wordt mijn keuken geleverd?

Je keuken wordt 1 á 2 werkdagen voor montage geleverd. Twee dagen voor de levering van de keuken ontvang je een e-mail met een tijdslot.

Welke voorzorgsmaatregelen moet ik treffen voor ontvangstname van mijn keuken?

Dek (afgewerkte) vloeren af en zorg dat er voldoende ruimte beschikbaar is in de ruimtes nabij de keukenruimte zodat we alle keukenonderdelen gemakkelijk kunnen leveren.

Hoe laat wordt mijn keuken geleverd?

Twee dagen voor levering van de keuken ontvang je een e-mail met een tijdslot van 3 uur waarin de keuken naar verwachting geleverd gaat worden. Geen e-mail gehad? Check dan eerst je spam box. Het kan voorkomen dat de e-mail in je spam terecht komt.

Wat is de levertijd van een showroomkeuken?
Snel! Maar wel altijd in overleg, aangezien we niet met een lege toonzaal willen zitten. In de regel komen we er altijd samen uit.
Wat is de levertijd van een keuken bij Eigenhuis Keukens?

De levertijd is momenteel circa 12 weken. Let erop dat vakanties niet zijn meegerekend.

Levert Eigenhuis Keukens ook in het buitenland?

Levering in het buitenland is enkel mogelijk in overleg. Het is afhankelijk van het land.

Kan ik de leverweek nog wijzigen?

Tot 8 weken voor levering kun je de leverweek kosteloos wijzigen.

Moet ik aanwezig zijn tijdens de levering?

Ja, je dient zelf (of een tekenbevoegde) aanwezig te zijn in verband met het tekenen voor ontvangst.

Worden er extra kosten gerekend wanneer ik mijn keuken op afroep bestel?

Een keuken mag maximaal 2 jaar op afroep staan. Er worden dan geen kosten gerekend.

Mijn keuken staat op afroep. Wanneer moet ik contact opnemen?

Neem minimaal 12 weken voor de gewenste leverdatum contact met ons op. Vanaf dat moment kunnen wij de keuken ook daadwerkelijk bestellen. Samen met jou bepalen we een een lever- en montageweek.

Mijn levering is onjuist of beschadigd. Wat moet ik doen?

Neem direct contact op met onze service afdeling. Gebruik het artikel niet totdat je iemand van onze service afdeling gesproken hebt.

Montage

Wanneer wordt mijn keuken gemonteerd?

De keuken wordt gemonteerd in de week waarin je de keuken hebt afgeroepen. De levering van de keuken vindt 1 à 2 werkdag(en) voor de montage plaats.

Hoe laat is de monteur aanwezig?

Circa 2 weken voorafgaand aan de montage ontvang je een e-mail met de verwachte aankomsttijd van de monteur. Niets ontvangen? Check voor de zekerheid je spambox.

Hoe lang is de monteur bezig met de montage?

Circa 2 weken voorafgaand aan de montage ontvang je een e-mail met de verwachte duur van de montage. Niets ontvangen? Check voor de zekerheid je spambox.

Kan ik zelf bepalen wanneer mijn keuken geplaatst gaat worden?

Je kunt bij ons aangeven in welke week je de keuken graag gemonteerd wilt hebben. Wij gaan dan aan de slag met de planning. Natuurlijk ontvang je voorafgaand aan de montage een exacte datum en de verwachte starttijd van de monteur.

Wordt de keuken geheel aangesloten?

Dit hangt af van de afspraken die je hebt gemaakt met jouw adviseur of de afspraken die gemaakt zijn met jouw aannemer (van toepassing als wij de contractleverancier zijn binnen jouw nieuwbouwproject). Wij bieden de volgende opties aan:


  • Zelf monteren en zelf aansluiten.
  • Montage door ons, maar zelf aansluiten.
  • Montage en volledig kookklaar aansluiten door ons.
Voeren jullie de bestaande keuken ook af?

Wij voeren geen bestaande keukens af, tenzij anders afgesproken.

Hebben jullie eigen monteurs in dienst?

Ja, wij hebben eigen monteurs in dienst en leiden daarnaast ook nieuwe monteurs op tot kundige vaklieden.

Moet ik aanwezig zijn tijdens de montage?

Je hoeft niet thuis te blijven tijdens de montage van je keuken, maar het is wel belangrijk dat we je altijd telefonisch kunnen bereiken. De monteur kan dan telefonisch contact opnemen bij eventuele vragen. Je dient wel aanwezig te zijn aan het eind van de montage zodat onze monteur de keuken met je kan doornemen en opleveren.

Garantie

Wat zijn de garantievoorwaarden van Eigenhuis Keukens?

Eigenhuis Keukens is CBW erkend. Kopen bij een CBW erkende winkel betekent zekerheid met je aankoop. Bij een CBW-erkende winkel heb je in ieder geval 2 jaar volledige garantie. Wij bieden vijf jaar garantie op al onze keukenmeubelen. Elk apparatenmerk kent zijn eigen garantiebepalingen. We streven altijd naar een 100% tevredenheid. Lees hier meer over onze garanties.

Hoe kan ik de garantie van mijn apparaten registreren?

Soms is het noodzakelijk om je apparaten te registreren om aanspraak te maken op eventuele garantie. Elk apparatenmerk kent eigen garantiebepalingen. De garantiebepalingen en registratielink per merk vind je op deze pagina.

Wat valt er onder de garantie van keukenkasten en -lades?

Je hebt vijf jaar garantie op je keukenmeubelen. Natuurlijk staan we ook daarna altijd klaar wanneer er bijvoorbeeld een lade wat scheef is gaan hangen. We komen dit voor je oplossen.

Wat valt er onder de garantie van keukenapparatuur?

Je hebt minimaal 2 jaar garantie op keukenapparatuur. Elk apparatenmerk kent zijn eigen garantiebepalingen. Vaak kun je aanspraak maken op een aanvullende garantieperiode door je apparaten te registreren.

Service

Waar kan ik terecht voor service op mijn keuken?

Je kunt op verschillende manieren contact opnemen met onze service afdeling. Via de pagina ‘Eerste hulp bij jouw keuken’ helpen we je op weg met diverse servicegerelateerde vragen.

Hoe laat kan ik de service monteur verwachten?

Een werkdag voor het service moment aan je keuken kunnen we je vertellen wat de verwachte aankomsttijd (ochtend, begin middag of einde middag) van de service monteur zal zijn. Je kunt hiervoor telefonisch contact opnemen met onze service afdeling via 085 - 066 3200.

Mijn levering is onjuist. Wat moet ik doen?

Neem direct contact op met onze service afdeling. Klik hier voor onze contactgegevens. Gebruik het artikel niet totdat je iemand van onze service afdeling gesproken hebt.

Mijn levering is beschadigd. Wat moet ik doen?

Neem direct contact op met onze service afdeling. Klik hier voor onze contactgegevens. Gebruik het artikel niet totdat je iemand van onze service afdeling gesproken hebt.

Mijn apparaat is defect. Wat moet ik doen?

Je kunt hiervoor contact opnemen met de service afdeling van het betreffende apparatenmerk. Dit is vaak de snelste manier om een defect aan het apparaat te verhelpen. Via deze pagina kun je een service afspraak maken bij het desbetreffende apparatenmerk.

Overige vragen

Kan ik een bijbestelling plaatsen op een bestaande keuken?

Dat is mogelijk echter wel afhankelijk of het nog in het programma van de leverancier zit.

Kan ik na aankoop van de keuken nog dingen wijzigen?

Tot het moment dat je de keuken afroept kun je nog wijzigingen doorvoeren. Als de keuken eenmaal besteld is kan er niets meer gewijzigd worden.

Ontvang ik ook een installatietekening van de keuken?

Ja, je ontvangt een installatietekening van de keuken.

Voorzien jullie ook in bouwtechnische voorzieningen? Zoals een loodgieter of elektricien?

Wij verrichten geen bouwtechnische voorzieningen.

Klanten over Eigenhuis Keukens

Eigenhuis Keukens wordt gemiddeld beoordeeld met een 9.5 uit 10 op basis van 159 beoordelingen in de laatste 12 maanden.

Blob element background
Duidelijk, ervaren en betrokken!

Betrokken en ervaren in het ontwerpen van een functionele en mooie keuken!

Chat bubble icon 10
K uit Muiden
15-01-2025
GEWELDIG!!

Ik werd hartelijk welkom geheten door Frank van der Berg. Ik heb hem mijn ideeën uitgelegd en in zeer korte tijd bleek Frank een verkoper te zijn die heel erg met mij mee dacht. Veel van die ideeën sloten naadloos aan bij die van mij. Binnen nog geen 2 uur konden we elkaar de hand schudden en het contract ondertekenen. Daarnaast is Frank ook geen verkoper in de zin van opdringen. Hij is pas echt tevreden als de klant ook tevreden de deur uit gaat. Nogmaals dank Frank ik kan niet wachten tot de, mede door jou, uitgezochte keuken geplaatst wordt.

Chat bubble icon 10
Nans uit Amersfoort
14-01-2025
Uitstekend

Uitstekende service, klantgericht, meedenkend, vriendelijk personeel.

Chat bubble icon 10
Alex uit Capelle
11-01-2025
goed en professioneel geholpen

wij zijn blanco binnen gekomen bij Eigen Huis Keukens en werden door Cathelyn van Doorn begeleid in onze zoektocht. Haar jarenlange ervaring en inzicht in de keuken business werd direct duidelijk en heeft heeft geresulteerd in een voor ons ideale keuken. al met al een zeer fijne ervaring en absoluut een aanrader voor mensen die een op het lijf geschreven keuken willen realiseren

Chat bubble icon 10
Richard Oudshoorn uit IJMUIDEN
10-01-2025
Zeer plezierige ervaring bij het aankooptraject

Wij zijn erg tevreden over het aankooptraject en hebben daarom veel vertrouwen dat de oplevering ook goed zal gaan verlopen. Dat zal pas over twee jaar plaatsvinden, maar ons vertrouwen is gebaseerd op de uiterst vriendelijke, geduldige en vakkundige begeleiding door Lars zoals wij deze tot nu toe hebben ervaren. Daarnaast willen wij tevens de vriendelijke en hartelijke ontvangst door de dames in de showroom en aan de balie niet onvermeld laten.

Chat bubble icon 10
Rob Kerker uit Amersfoort
10-01-2025
Heel goed een tien

Je wordt heel netjes en vakkundig geholpen ,en ze denken ook met je mee wat goed voor je is ik ben heel blij dat ik daar ben geweest

Chat bubble icon 10
J horsman uit Spijkenisse
06-01-2025